Hvem sa at gammelt ikke duger?




Hvem sa at gamle objektiver ikke er noe å bruke?

Jeg vil faktisk si at resultatet av dette bildet, overrasket meg. Er det ikke skarpt?

Jeg brukte faktisk en Zenit Helios 44-2, 50mm F2. Her så var jeg vel opp i ca F16, ISO 100 og 1/250 lukkerhastighet

Modellen er min kone:)

Utstyr ut, utstyr inn.



Tatt med Nikon D3s, 28-105mm, Godox AD360

Selv hvor mye jeg elsker Olympus Pen-F, og den fungerer helt ypperlig til proff portrettfotografering, så har jeg nå tatt den beslutningen av å selge dette til fordel for Nikon proff kamera.

Som jeg har sett flere har erfart(selv om det ikke er utstyret som nødvendighvis gjør fotografen), så blir man sett på som uproff/useriøs/amatør, om man møter opp med slike kamera på fotoshoot etc... Noe som er meget teit, men slik er det no.

Mange kunder tenker, "han her tror jeg ikke jeg vil bruke, han har jo ikke skikkelig utstyr". 

Men som sagt, Jeg har vært mer fornøyd med sluttresultatet på bildene mine med Pen-F enn mine tidligere kameraer.

Men siden jeg nå skal etterhvert starte med portrettfoto som jobb, så må jeg nesten selge det jeg har for å finansiere annet kamera, så jeg faktisk har en sjangs til å bli tatt seriøst.

Valget falt da jeg kom over ett godt tilbud på et brukt kamerahus, så det ble en Nikon D3S

Objektivmessig så har jeg ikke helt funnet noe til en skikkelig "slåtilpris" enda. Satser på en 85mm F1.8, 35mm F1.4 og en russisk "swirly Bokeh"(det er på vei, sjekk ut bilder tatt med Helios 44M-2 så skjønner dere hvorfår jeg skal ha dette objektivet ;) )

Jeg blir også å avslutte www.moanfoto.com som blogg, og kommer til å bruke den som nettside for meg som fotograf.